מתקפל: העו”ד שתבע 420 מיליון שקל מחברות הקנאביס מבקש כעת למחוק את התביעה

העו"ד שהגיש תביעה ייצוגית על סך 420 מיליון שקל נגד חברות קנאביס רפואי שסירבו לשלם לו קודם על פרסום, תוך דרישה לקבל לכיסו 84 מיליון שקל כשכר טרחה, מבקש כעת מבית המשפט למחוק את התביעה מבלי שייפסקו כנגדו הוצאות משפט

לאחר שהגיש תביעה ייצוגית על סך 420 מיליון שקל נגד חברות קנאביס רפואי ונגד מגזין קנאביס בטענה ל”פרסום אסור” כביכול, תוך שהוא דורש בנוסף לקבל לכיסו האישי 84 מיליון שקל כשכר טרחה, “מתקפל” עו”ד דקל עוזר ומבקש מבית המשפט למחוק את התביעה. בנוסף, הוא מבקש מבית המשפט שלא יחייב את 10 התובעים בכיסוי הוצאות הנתבעים כמקובל. כזכור, את התביעה הוא הגיש לאחר שחלק מהחברות הנתבעות סירבו לשלם לו 1.2 מיליון שקל על פרסום אסור שהוא עצמו הציע להן.

דקל עוזר חץ-דוד
“יצא למסע נקמה אובססיבי בחברות הקנאביס אחרי שלא הסכימו לשלם לו על פרסום” – עו”ד דקל עוזר (תמונה: יוטיוב)

עו”ד עוזר, המזדהה בשנתיים האחרונות בשם “חץ-דוד” ומבקש ממאמיניו לכנותו “גנרל ראשי חצרות הקנאביס”, לא מספק בפנייתו לבית המשפט הסבר ברור לבקשה למחוק את התביעה. למשל, לטענתו בתביעה נפלו כנראה טעויות והוא כנראה לא יוכל להמשיך לייצג את התובעים, שחלקם כנראה לא מעוניינים להמשיך בתביעה. כמו כן הוא טוען שבענף הקנאביס “נעשו שינויים” וכי מסיבה זו “ומסיבות נוספות שזה לא המקום לפרטן” לדבריו, אפשר למחוק את התביעה אם לא יחייבו אותו בהוצאות משפט.

אחד הנתבעים בתיק, מאור אלגלי, המפעיל את רשת בתי המרקחת “ליף” של היזם אייל זילברמן, שהתרסקה לאחרונה עד שסניפיה נסגרו לפעילות, כבר הספיק בסוף השבוע (שישי) להשיב לבקשה זו. אלגלי כתב בין היתר כי הוא אינו מסכים למחיקת התביעה ללא פסיקת הוצאות לטובת הנתבעים. לדבריו, מדובר בתביעת-סרק שנולדה מתוך כוונה לגרום נזק, ללא סיבה מוצדקת ומתוך רצון לקבל פרסום, ולכן אם התובעים מבקשים למחוק את התביעה או לתקנה – יש לפצות את החברות הנתבעות.

“עורך הדין הבין כי תביעתו לא תניב לו תמורה”

“תביעה זו נולדה בכוונה תחילה לגרום למשיבים (חברות הקנאביס, מ.ק) להוצאות מיותרות, הפסדים כספיים וזמן יקר,” כתב אלגלי. “התובעים דרשו לעצמם סכום דמיוני של 420,000,000 ש”ח ללא כל הסבר המניח את הדעת – סכום אשר נדמה כי אינו אלא הלצה צינית ומסוכנת של עורך דין העושה שימוש קר, מחושב וחסר אחריות בזכויות האזרח במדינה דמוקרטית, פונה אל בית המשפט בחוסר תום לב לתועלתו האישית ודורש לעצמו סכום דמיוני וחסר תקדים, כאשר חלק מהתובעים פועלים ומתפרנסים מאותן העוולות לכאורה שהוא מתאר”.

עוד הוסיף אלגלי כי “לאחר שעורך הדין הבין כי תביעתו אינה אלא ניסיון מר שלא יצלח להגיע אפילו לפשרה כספית, ושלא יניב לו כל תמורה, הוא מבקש למחוק או לתקן את כתב תביעתו ומבקש שלא ידרשו הוצאות. נתנגד לכל הסדר שאין בצידו פיצוי הולם על הזמן שנגזל, על הפגיעה המהותית בחברות ועל כך שעו”ד עוזר משתמש בבית המשפט כמגרש משחקים שעה שהוא יודע שאם תימחק התביעה לא ייגרם לו כל נזק והוא יוכל לנסות את מזלו בפעם הבאה שיזדקק לפרסום”.

“מסע נקמה אובססיבי, הוא בעצמו עושה פרסום אסור”

לסיכום הוא מאשים את עו”ד דקל עוזר כי הוא מנסה “לגזול לעצמו פרסום פרסונלי תוך שהוא בעצמו עושה פרסומות אסורות, דורש כספים לשם כך מחברות הקנאביס רפואי ופועל לצד אנשים, חלקם התובעים, שביצעו פעולות אסורות שיש בהן משום איום על חברות לגיטימיות ולאחר שנכשלו נסיונות אלו פנו בתביעה על סכום דמיוני בניסיון לייצר לעצמם רווח פיננסי”.

אלגלי מתייחס לכך שכחצי שנה קודם להגשת התביעה, פנה עו”ד עוזר אל חברות הקנאביס בדרישה שישלמו לו 1.2 מיליון שקל עבור פרסום. אחרי שהחברות סירבו לדרישה, הוגשה התביעה. “רוב החברות לא היו מעוניינות בשירותיו של עו”ד חץ-דוד, ולא הגיבו כלל להצעתו, ובתגובה הוא החל במסע נקמה אובססיבי נגד חברות שלא היו מעוניינות לשכור את שירותיו ולשלם לו עבור שירותיו המוצעים,” כתבו אז החברות בתגובה.

כזכור, בשנתיים האחרונות מנסים עו”ד עוזר ומאמיניו להשתלט על מפלגת עלה ירוק, כשאת דף הפייסבוק של המפלגה הם עדיין מחזיקים תוך שהם מזדהים כנציגי המפלגה וזאת למרות שרשם המפלגות קבע לאחרונה כי הם עושים זאת לכאורה ללא סמכות. בהליך משפטי אחר שהם מנהלים בימים אלה מול מייסד עלה ירוק, בועז וכטל, בשאלת השליטה במפלגה, דחה בית המשפט את כל טענותיהם כאשר ביקשו להתמודד בשם המפלגה בבחירות האזוריות. במהלך השבועות הקרובים צפוי להתקיים דיון סופי בעניין זה.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר